Wednesday, May 4, 2011

najihah ABD raof yg sntiasa di hati ini


siapakah dia?

dia tidaklah sempurna spt malaikat yg turun dari langit,
x juga sehebat bidadari yg dtg dari taman syurga,
tapi, dia punya setiap ciri yg perlu ada pd seorg hamba,
bg aku, she's mostly perfect,
hampir sempurna..
(sory jiah, sy tau awk x suka dipuji, tp sy trpaksa puji awk coz itulah kenyataannya..dan hopefully,pujian2 ini dpat menjadi 1 smgt buat awk utk terus jadi diri awk n utk terus maju ke hadapan ke arah yg lebih baik..)

ALLAH itu Maha cantik kn?
dan Dia sgt cantik dlm merencanakan segala sesuatu..

Dia pertemukan sy dan najihah,
Dia hadirkn rasa kasih n syg antara kami(x tau la if sy sorang je yg rase),
dan Dia anugerahkan kami sebuah ikatan yg brpanjangan yakni,ukhuwah islamiyah..insyaAllah..

if dulu,mungkin ukhuwah jahiliyyah yg terbina antara kami,

sblum benar2 fhm ttg jalan ini,

aku akui, pemikiran aku sgtlah sempit,

bershbt kerana dia cantik,kerana dia cerdik...n mcm2 lg..

tp skrng,alhamdulillah,lebih fhm apa erti shbt n ukhuwah yg sebenar..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

alhamdulillah3x

ukhuwah bonded by akidah...(trademark jiah)

if ikutkan rasa hati ni, nk je bsama dgn dia spnjang mse,stiap saat..
so that, dia bleh ketuk aku bile2 aku leka,
bleh kjutkan aku di saat aku hanyut dlm dunia angan2 yg aku cipta sndiri.
pndek kata, bleh jadi alarm clock la utk aku
yg akan bdering di saat aku mula mdekati n mlayani sisa2 karat jahiliyah yg masih menempel dlm diri ini...
dia selalu ada waktu utk aku,

selalu ada bila aku perlukn sseorg utk luahkan isi hati(curhat)


alangkah bahagianya jika dia selalu ada bersama..

hati ini ingin saja memilikinya seorg diri,

tp dia bukan milikku,

mereka juga mmerlukannya

dia diperlukan di jalan ini..

~~~~~~~~~~~~~~~

syukur..gembira x terkata

kerana dia hadir dlm hidup ini,

dia sumber kkuatan...


rasa lega n bahagia dapat luang masa brsama dia tadi..

seharian kami habiskn masa bsama(x la sharian tp dr pkul 8.30 pg-2.30 ptg)

jauh perjalanan kami td(ke pekan riverfront..sgt jauh kan?)

naik semput kami berjalan,penat..(actually semput 2 sbb byk brckp...)

penatt....mmg penat..tp aku bahagia,gembira..

dapat tgk muka dia yg ayu,gelagat dia...sudah cukup utk hilangkn penat ni..

huhu..(jgn prasan lebih2 sudah ye ji..)

smpai brbelang muka ni akibat drpd brjemur kt bwh pokok @ riverfront td

kesan bekas kt muka ni boleh hilang,

tp yg brbekas dihati akn ttap sy jaga n simpan smpai bila2,xkan hilang..insyaALLAH

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

rasa begitu pantas masa berlalu..

pernah terfikir,

seronoknya andai dia sentiasa ada bersama..

setiap saat,setiap detik,setiap nafas..

tp,smpai bila aku nak bergantung pdnya?

smpai bila aku nak mengharapkan "ketukan" dr dia disaat aku leka?

smpai bila aku nk dimanjakan sebegini rupa?

jalan ini..jalan yg kami pilih,,

bukan utk org2 MANJA!

~~~~~~~~~~~~

maaf ye jiah,anda shbt ini byk menyusahkan,

byk mengadu, byk membazirkan waktu awk..

dan,maaf juga yg sy pinta kerana sy sedar,

sy bukanlah shbt terbaik utk awk,

selalu menyakiti awk meskipun awk selalu brusaha mnjaga hubungan ini..

harap awk akn terus jd diri awk,

trus jd najihah sy yg sy syg dunia akhirat,

jgn prnah berubah n juz change 4 the better..

sy harap sy akan ada nnt utk brpimpinan tgn bsama awk n akhawat2 lain ke taman syurgaNYA kelak..insyaALLAH..Amin


harap DIA mnjaga hubungan kita.,

ukhuwah bonded by akidah,

syg kamu selamanya kerana ALLAH,

bsama brusaha ke arah mardhatillah!



No comments:

Post a Comment